23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

FDB vil opdrage kunderne

Krisen har fået de danske dagligvarekunder til at prioritere priserne over alt andet, men det vil FDB ændre på.

Lasse Bolander, der er formand for andelsforeningen FDB og detailgiganten Coop, er bekymret på danskernes vegne, da de prioriterer de billigere varianter, den dårligere kvalitet og den ringere kundeservice.

FDB har altid haft en rolle som en slags opdrager i det danske samfund, og det var oprindeligt dem, der markedsførte den madpyramide, som mange danskere er vokset op med. Coop har kørt med overskud de sidste fem år, så Lasse Bolander påpeger, at de igen skal til at give noget tilbage og løse samfundsmæssige opgaver.

Direktør Bruno Christensen fra konsulentvirksomheden Detailhandels Promotion vurderer dog, at det skal formes, så forbrugerne ikke opfatter det som opdragende og formynderisk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.184|instance-web01