23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netto har fundet manden til Polen-satsning

Salling Group har efter flere måneder endeligt fundet manden, der skal stå i spidsen for Netto i Polen.

Valget er faldet på Hugo Mesquita, der kommer fra en stilling som økonomidirektør hos konkurrenten Biedronka.

Hidtil har det været Bilka-chefen Mark Nielsen, der midlertidigt har stået været adm. direktør i Netto Polen, efter man i maj afskedigede Janusz Stroka.

Hugo Mesquitas fineste opgave bliver at få Netto til at komme i mål med den store satsning, de iværksatte i fjor, da de opkøbte Tescos polske forretning med øje for at omdanne 300 butikker til Nettos koncept.

- Jeg glæder mig til at blive en del af Netto Polen. På samme tid er jeg begejstret for den opgave, vi står med: at integrere 270 Tesco-butikker i kæden, mens vi skal arbejde intensivt på at styrke Nettos brand, siger Hugo Mesquita i en pressemeddelelse.

Ifølge international Netto-topchef, Michael Løve, er det godt at have fundet den rette mand til at føre omdannelsen af Tesco-butikkerne, der forventes at være færdig i første halvdel af 2022, ud i livet.

- Jeg er meget glad for, at det er lykkedes at ansætte en ny adm. direktør, som til fulde forstår kunderne og discountmarkedet i Polen. Hugo har stor erfaring med at lede større udviklingsprojekter og levere resultater, og samtidig forstår han at have sine medarbejdere med hele vejen, siger han i pressemeddelelsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078