23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kæder optrapper avis-kampagner

Konkurrencen mellem landets supermarkedskæder har aldrig været så hård som nu - hvis man måler på mængden af kædernes avis-annoncering.


















Landets største dagligvarevirksomhed Coop Danmark går forrest i optrapningen og sætter helt nye standarder for omfanget med hele tre helsidesannoncer i de landsdækkende aviser på én dag. – Markedssituationen gør, at vi gerne vil fylde lidt mere i mediebilledet. Mængden af markedsføring har været meget større fra vores konkurrenter, så på den måde har vi været trængt - selv om det er gået meget godt alligevel med hensyn til kundestrøm og markedsandele, siger Jens Juul Nielsen, der er informationsdirektør i Coop Danmark. Men man går vel ikke hen og bruger så mange annonce-kroner, hvis man klarer sig helt fint uden at bruge dem? – Nej, det er jo, fordi vi gerne vil have flere kunder i butikkerne og øge vores omsætning. Derfor kører vi i nogle uger med tre helsider med nogle relativt skarpe priser, siger Jens Juul Nielsen. Læs mere i Dansk Handelsblad fredag 11. maj
BREAKING
{{ article.headline }}
0.119