23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Forbrugere og butikker skal gå sammen om at mindske madspild

Ved fælles hjælp kan forbrugere og supermarkeder nedbringe madspildet i Danmark.












Kunder skal ikke altid gå efter helt friske fødevarer, mener supermarkedskæden FDB, mens forbrugerorganisationen Stop Spild af Mad foreslår, at varer tæt på udløbsdatoen sælges med rabat i særlige "mad til i dag"-områder. Metoden har allerede fungeret i et år i Irmas butikker og har mindsket Irmas madspild med 30 procent, oplyser Irmas direktør Jan Larsen. Og der er kamp om at være bedst til at smide mindst ud. - Vi kører interne konkurrencer og præmierer de butikker med mindst madspild, så der er gået sport i det, fortæller Jan Larsen. Over de næste tre måneder indsamler FDB ideer fra forbrugere, studerende, eksperter og ansatte i Coop for at finde nye løsninger på, hvordan vi kan smide mindre mad ud og anvende den mad, vi får i overskud.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094