23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskere drikker 10 gange flere specialøl

Samtidig med, at ølforbruget falder herhjemme, har danskerne for alvor fået smag for de noget dyrere specialøl.

Hos Coop er forventningen, at danskerne om få år vil bruge en ud af fire kroner på specialøl.

Hos Coop mærker man tydeligt den stigende interesse for øl fra landets mikrobryggerier og lokale bryghuse samt importeret øl. På ti år har Coop ti-doblet salget af specialøl.

I dag er det især importeret øl, der driver væksten, men Kvickly-varehusene vil nu gøre en ekstra indsats for at fremme de små, lokale danske bryggerier.

12 bryggerier er inviteret til at udvikle hver deres specialøl til Kvickly, hvor de første seks lanceres nu og de næste seks i juli.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web03