23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Butikker opdeler kunder i klasser

Forbrugerrådet og eksperter advarer om, at butikkerne inddeler kunderne efter klasser.

Ved at melde sig ind i for eksempel loyalitetsprogrammer giver man butikkerne en masse oplysninger om sig selv, som kan bruges i butikkernes markedsføring på internettet. På den måde får man skræddersyede tilbud at se, mens man går glip af andre tilbud.

Fænomenet, som kaldes differentieret prissætning, kendes fra rejsebranchen, hvor søgninger efter rejser registreres, således at ens IP-adresse afgør prisen.

Lasse Bolander, bestyrelsesformand i FDB og Coop, forklarer, at en af hensigterne med Coops medlemsprogram er at skræddersy tilbud til kunderne. Han mener ikke, at det er problematisk, da kunderne jo bare kan gå et andet sted hen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02