23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Supermarkeder satser på egne mærker

I de seneste ti år er de såkaldte "private labels" vundet kraftigt frem i Danmark, således at supermarkedskædernes egne mærker nu udgør 22 procent af dagligvaresalget i hele landet.












Hos Coop forventer man imidlertid en fortsat stigning til EU-niveauet på 25 procent inden for fem år, fortæller food-direktør i Coop Jens Visholm. Det samme gør Dansk Supermarked, fortæller direktør for fødevareindkøb Morten Petersen. - Over en bred kam har de danske dagligvarekoncerner arbejdet intenst med det, og vi ser ingen tegn på, at danskerne har noget imod udviklingen, siger Henrik Stender-Rasmussen, direktør i GFK, der har analyseret danskernes indkøbsadfærd i over 50 år.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.13