23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mærsk til kunder: Fortsat forsinkelser på vareleverancer

Hos Mærsk er 2022 ikke startet som forventet, og det får rederigiganten til at melde ud, at de fortsat skal forvente corona-relaterede udfordringer, når det kommer til at få fragtet gods rundt i verden. 

Det oplyser Mærsk i en besked til deres kunder.

- 2021 viste sig at være et udfordrende år for globale forsyningskæder med betydelige forstyrrelser og flaskehalse rundt om i verden. Vi så lommer af forbedringer, kun for at få tilbageslag, når terminaler eller fartøjer stødte på et covid-19-udbrud

- Den generelle sygdom er fortsat høj, da nøglehavne i nøgleregioner oplever nye COVID-19-udbrud, skriver Mærsk i meddelelsen.

Derfor kan kunderne også forvente forsinkelser, lyder det fra Mærsk. Rederiet ser dog også positiver forude. 

- Selvom tallene langt fra er optimale, er vi glade for at se udviklingen i nogle områder. Havnen i Antwerpen havde op til ti dages ventetid i sidste uge, og i denne uge vartallene være nede på to dage

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109