23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tilbudsvarer ikke nødvendigvis billige

Kun 38 procent af de varer, der er i supermarkedernes tilbudsaviser er på tilbud, og tilbudsvarerne er ikke nødvendigvis de billigste.

Et pristilbud er karakteriseret ved, at man får en særlig økonomisk fordel ved at købe varen, og at man sparer penge i forhold til butikkens normalpris.

Tilbudsvarer fra Føtex er derfor ikke nødvendigvis billigere end den samme vare i Aldi eller Spar.

Ifølge formand for Forskningsgruppen for Forbrugeradfærd og professor på CBS, Torben Hansen, skaber de mange forskellige måder at reklamere for pris på i de husstandsomdelte reklamer usikkerhed hos forbrugeren om, hvad den egentlige pris på en vare er.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.204|instance-web03