23948sdkhjf

Irma lancerer "modekollektion"

Den danske multikunstner og modedesigner Henrik Vibskov og Irma har indgået eksklusivt samarbejde. Det resulterer nu i en limited edition-kollektion af sko og stofnet skabt af Henrik Vibskov. Det oplyser Coop i en pressemeddelelse.

Det drejer sig om Irmas ikoniske kinasko, der er blevet solgt mange millioner af siden de blev lanceret i 1971 under navnet Mao-sko. Nu bliver skoen gjort til et kunstværk, når Henrik Vibskov giver den nyt liv med et farverigt design.

- I mine tidligere værker har naturen og madvarer spillet en stor rolle, og derfor syntes jeg, at det kunne være interessant at lave et farverigt svampemønster til den historiske kinasko. Det var vigtigt for mig, at skoen samtidig blev gjort mere brugbar, så derfor er bunden også blevet forsynet med en ekstra grøn belægning under sålen. På den måde har den nærmest fået et nyt og ekstra liv - og kan nu også bruges udendørs, siger Henrik Vibskov.

Gamle stoffer bliver til nye net

Nyt liv er der også kommet til de stoffer fra Henrik Vibskovs gamle kollektioner, som er blevet forvandlet til over 40 forskellige slags stofnet, som sælges i et stærkt begrænset antal fra 30. maj.

- Kunst hører ikke kun til museer og som haute couture på catwalken, hengemt i glasmontre og for de få. Den skal ind i hverdagen. Derfor har vi også glædet os meget til at præsentere dette samarbejde med Henrik Vibskov, der er en helt særlig og beundringsværdig kunstner, siger Lise Hørdam, marketingchef i Irma.

Hun forventer, at Irma vil fortsætte med lignende projekter med andre førende kunstnere som en del af branding af Irma.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078