23948sdkhjf

Hummel har tredoblet sin omsætning i Tyskland på tre år

Efter nedgang i 2020 som følge af coronapandemien viser Hummels nøgletal for 2021 stor fremgang. Det gælder især i Tyskland, hvor sports- og modetøjfirmaet har tredoblet sin omsætning på tre år.

Det skriver Berlingske, efter at Hummel har offentliggjort sit årsregnskab for 2021.

Den administrerende direktør, Allan Vad Nielsen, mener, at selskabet nyder godt af at være gået i offensiven efter coronanedlukninger i 2020.

- Under corona, da det var allerværst, og vi fik et minus, skulle vi beslutte os for, om vi ville gå i offensiven eller defensiven. Vi kunne ikke bare træde vande. Vi vælger at investere ret kraftigt, selv om vi var i problemer i 2020, siger han ifølge Berlingske.

Rekordomsætning nærmer sig 2 milliarder

I 2020, hvor mange butikker blev lukket, og der også var nedlukning i holdsport, tabte Hummel over 60 millioner kroner på bundlinjen.

Men det forgangne år er det vendt. Hummel har øget omsætningen med næsten 40 procent til 1,86 milliarder kroner, skriver Berlingske.

Det er ifølge avisen en rekordomsætning for firmaet.

Nyt dansk-tysk distributionscenter

Selskabet valgte blandt andet at investere i nye store sponsorater, udvikling af nye produkter, at åbne butikker og få et distributionscenter ved den dansk-tyske grænse.

Sidstnævnte var ifølge den administrerende direktør en nødvendighed, fordi det manuelle lager i Flensborg ikke havde tilstrækkelig kapacitet til at kunne følge med.

En del af fremgangen skyldes ifølge Berlingske engrossalg, der for Hummel er vokset med 30 procent i 2021. Det er selskabets største forretningsområde.

I løbet af 2021 solgte Hummel cirka 400 millioner par sko, fortæller den administrerende direktør til Berlingske.

Hummel er ejet af virksomheden Thornico, som Thor Stadil og sønnen Christian Stadil står i spidsen for.

/ritzau/

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Kæde åbner 20 nye butikker på én måned: - Værdien kan slet ikke overvurderes
Nordjysk Magasin løfter sløret for helt ny og fast afdeling
Dansk tøjmærke oven på begivenhedsrigt 2022: - Vi kan tydeligt se, at vores strategi lønner sig
Tysk dagligvarekæde ansætter brandingekspert: Vil stå endnu stærkere i fremtidens detaillandskab
Et mulehår fra milliarden – men bundlinjen er halveret hos Carl Hansen & Søn
Efter 18 år på posten: Harald Nyborg skifter ud i direktørstolen
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157