23948sdkhjf

Dansk urmærke lander aftale med europæisk storklub

- Det er helt vildt, og jeg måtte da knibe mig i armen, da vi underskrev aftalen.

Sådan siger Thomas Andersen, medstifter og direktør for det danske urfirma About Vintage om det nye samarbejde med de nyslåede italienske mestre i fodboldklubben AC Milan.

Aftalen gør About Vintage til storklubbens officielle ur-partner, og det skal nu blandt andet designe et decideret AC Milan-mesterskabsur.

AC Milan, der udover danske Simon Kjær har profiler som Zlatan Ibrahimovic i truppen, blev for nyligt italienske mestre. Det nye samarbejde er dog ikke kun kommet til verden på grund af direktørens egen fodboldinteresse. 

Vil til Kina

Ambitionen er at accelerere væksten i eksisterende markeder og sætte nye nåle i landkortet. Nøglen til fremtidig vækst ligger blandt andet på det asiatiske marked, hvor AC Milan har en stærk tilstedeværelse og dermed skal være med til at booste salget.

I dag beskæftiger About Vintage 30 personer og sælges i hele verden med især USA, Japan og Sydkorea som de absolutte vækstmotorer. Sidste år gik firmaet ind på det taiwanske marked som springbræt til Kina. I 2022 forventes en omsætning på knap 100 mio. kr.

- Vi har ambitiøse vækstmål, og samarbejdet med AC Milan vil uden tvivl medvirke til at skabe langt større globalt kendskab til vores brand. AC Milan har 500 millioner fans verden over, som vi nu får direkte adgang til, siger Thomas Andersen.

cbu

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.065