23948sdkhjf

Lakridskonge laver rokade på ledelsesgangen

Redigeret klokken 11:14 med rettelse af lokation for midlertidig butik fra Frankrig til Frankfurt.

Med en vækst på 14 pct. kunne Lakrids by Bülow lukke bogen til 2021 med den højeste omsætning hidtil på 293 mio. kr. Virksomheden, der er på en international mission om at få hele verden til at elske lakrids, åbnede i marts en konceptbutik i hjertet af Stockholm, ligesom den lancerede en amerikansk webshop tidligere i år. 

Med planer om fortsat international ekspansion, blandt andet med åbningen af en butik i Mall of the Emirates og midlertidige butikker i München og Frankfurt, styrker lakridsfabrikanten nu organisationen yderligere.

- Vi er glade for endelig at kunne løfte sløret for vores nye kommercielle organisationsstruktur, der skal styrke Lakrids by Bülows brand og vækst internationalt. I praksis betyder det, at vi samler alle vores salgsaktiviteter i én kommerciel afdeling under Martin Lyngaa Simonsen, og vi glæder os meget til at drage fordel af hans store erfaring, siger Fredrik R. Nilsson, adm. direktør i Lakrids by Bülow, i en pressemeddelelse.

Den nye kommercielle direktør, Martin Lyngaa Simonsen, kommer fra Implement Consulting Group som senior partner og medejer, hvor han i de seneste ti år har hjulpet virksomheder med at opnå vækst gennem kommercielle vækststrategier. Han har desuden mange års erfaring som rådgiver fra Qvartz og Deloitte Business Consulting og en sideløbende aktiv karriere som efterretningsofficer og major af reserven igennem 25 år samt en uddannelsesbaggrund i forretningsstrategi, økonomi og IT fra Aarhus Universitet.

Forfremmer talent fra Nespresso

- Vi er enormt stolte af at kunne tiltrække en så kompetent seniorprofil som Martin, men vi er lige så stolte over at kunne hente kræfter indefra til nøglestillingen som Marketing Director. Det er vigtigt for os som virksomhed at tiltrække unge talenter og give dem rum til udvikling, siger Fredrik Nilsson om en anden nyudnævnelse.

I en alder af blot 31 år har Patricia Winkel-Pedersen gjort kometkarriere hos lakridsforhandleren og tiltræder stillingen som Marketing Director fra 1. august. 

Hun kom til bornholmervirksomheden fra Nestlé Nespresso i 2020 og har de seneste to år bidraget til at øge kendskabsgraden til brandet på tværs af virksomhedens kanaler, blandt andet gennem brandingkampagnen ’Share it with a hater’, senest i rollen som Global PR & Communications Manager. Som Marketing Director får Patricia fremover ansvaret for konfekturemærkets marketing- og kommunikationsinitiativer.

- Patricia har været hos os i to år, hvor vi har set hende vokse og skabe overbevisende resultater, og vi har fuld tillid til hende i den nye rolle som Marketing Director, udtaler topchefen.

Styrker digitale kræfter

Der skal fart på, hvis Lakrids by Bülow skal få hele verden til at om ikke elske, så i hvert fald værdsætte smagen af Lakrids. 

Derfor har man forfremmet e-handelschef Michael Ewald Hansen til stillingen som Chief Digital Officer med ansvar for den digitale transformation på tværs af organisationen, en proces han allerede har været en del af de seneste år. 

Som direktør for det digitale område skal Michael Ewald Hansen stå for den digitale side af virksomhedens forretningsstrategi og optimere processer på tværs af organisationen, der skal drive den digitale omsætning. Samtidig bliver han ansvarlig for indførelse af digitale teknologier og den digitale kundeoplevelse.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.157