23948sdkhjf

Dansk skomærke droppede masseproduktion - nu har den drejet nøglen om

Det københavnske skomærke Pyk Copenhagen gik i markedet på et uheldigt tidspunkt - to måneder før corona lagde Danmark og resten af verden ned. 

Konceptet var også nyt og anderledes: Ingen sko på lager, men lavet på bestilling til den enkelte kunde. Det, sammen med dyrefri materialer og europæisk produktion, skulle være med til at lave en bæredygtig virksomhed. 

- Ambitionen er at være en regional spiller. Vi vil gerne være et bud på et børneskomærke i Norden og i Tyskland, sagde direktør Ulrik Schultz til RetailNews tidligere på året.

Men nu er eventyret slut. Pyk Copenhagen er gået konkurs. 

I et opslag på LinkedIn skriver Ulrik Schultz:

"Selvom vi har vækstet og haft mange tilbagevendende kunder, så kan vi ikke realisere vores mål som DTC-brand. Vi startede Pyk med en ambition om at gøre en forskel og tage kampen op mod overproduktion. Konceptet var made-to-order, hvor der kun produceres sko, når de bestilles af forbrugerne, og dermed med et mindre spild end ved traditionel masseproduktion."

Den tidligere direktør har dog ikke mistet troen på, at made-to-order-produktion er fremtiden. 

RetailNews arbejder på at få en kommentar fra Pyk Copenhagen.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093