23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nemlig.com kaster handsken mod Rema i optrappet discountkrig

Som nyeste angreb i kampen om dagligvarekunderne har onlinesupermarkedet Nemlig.com valgt at trække fronten skarpt op mod discounthandlens ukronede konge, Rema 1000.

- Pris har alle dage været en vigtig faktor i dansk dagligvarehandel, og den er nu blevet endnu vigtigere grundet den høje inflation, der på kort tid har fået priserne til at stige meget kraftigt. Det må ikke være dyrere at købe sine dagligvarer på nemlig.com end i de billigste fysiske supermarkeder, og derfor prismatcher vi fremover 2.200 af de mest solgte dagligvarer mod Rema 1000, siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.com, i en pressemeddelelse.

Nemligs basisvarer har hidtil været prismatchet mod Netto, men det er altså nu den norske dagligvarekæde, der skeles til. Desuden introducerer Nemlig.com et helt nyt tilbudskoncept, hvor de mange hundrede gode tilbud hver uge suppleres med fem tilbud, der vil være Danmarks billigste.

Senest har Salling Group forlænget sit prisloft over et mindre antal basisvarer, mens også Coop og Dagrofa forsøger at fastholde kunder, som ellers i stigende grad søger mod discountalternativer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126|instance-web01