23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tilbudsaviser læses på nettet

Mens 700.000 danskere har sagt "nej tak" til den trykte reklame læser flere i stedet de digitale tilbudsaviser.

50 % af forbrugere, der læser tilbudsaviser digitalt, takker nej til trykte reklamer. 76 % af disse "Nej-takkere" læser i stedet digitale tilbudsaviser på ugentligt basis (herudover 13 % dagligt, 10 % månedligt og 1 % sjældnere). Det viser en større undersøgelse af 1.050 digitale tilbudsavislæsere fra eTilbudsavis.

- "Nej-takkere" benytter eTilbudsavis som komplet erstatning for de trykte reklamer mens de, der stadig modtager trykte reklamer, primært benytter eTilbudsavis som ekstra våben i tilbudsjagten, forklarer Christian Birch, medstifter af eTilbudsavis.

Tallene taler digitaliseringens sag

Post Danmark har tidligere på ugen angivet en foreløbig 2012-tilvækst på 64.000 nye husstande, der takker nej til trykte reklamer, og man er oppe på 700.000 danskere, der har fravalgt tilbudsavisen i postkassen.

eTilbudsavis oplever derimod en foreløbig 2012-tilvækst i digitale tilbudsavislæsere på 150.000 nye downloads og er ialt oppe på 500.000 downloads.

- Gennemsnitsalderen for en digital tilbudsavislæser er 46 år, hvilket er overraskende. Vi forventede, at der var tale om yngre personer, såkaldte "early adopters", men de digitale reklamer rammer bredt, siger Christian Birch, medstifter af eTilbudsavis.

eTilbudsavis er Danmarks mest populære tilbuds-app og startet af iværksætterne Christian Birch (23) og Morten Bo (22). Karsten Ree Holding og Frank Ludvigsen (tidl. Den Blå Avis) er for nylig indtrådt i virksomheden for at hjælpe med at udvikle eTilbudsavis, som World Summit Awards har nomineret til "Best Mobile Content" i Danmark. eTilbudsavis findes til web, iPhone, iPad og Android.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03