23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Datojægere mindsker madspild

De store supermarkedskæder sælger i stigende grad 'datovarer' ekstra billigt i stedet for at smide maden i affaldscontaineren.

- Vi kan mærke, at vores kunder går mere og mere op i, at madvarer ikke bliver smidt ud. Folk er begyndt at spørge til det, og nogle er deciderede datojægere, siger Maia Sejersen, der er kommunikationskonsulent i Dansk Supermarked.

Hos Rema1000 har man netop sat gang i en kampagne, der skal systematisere 'sidste øjeblik'-tilbuddene, hvilket blandt andet indebærer tydeligere skiltning og særlige mærkater på varerne.

Rema1000-butikken i Valby har som mål at reducere butikkens svind med 50 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03