23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sportsernæring kan se frem til væksthop

Et boom i antallet af løbere og motionscyklister giver gunstige vilkår for producenter af sportsernæring.






















Markedet for sportsernæring er lige nu præget af stilstand, men det spås et stort potentiale i de kommende år, skriver Berlingske Business i en opsummering fra en ny markedsrapport fra Business Premium Det er Maxim, Bodylab Nutrition og Nutramino, der står for hovedparten af salget herhjemme. Heraf står Maxim for næsten 40 pct., mens de to øvrige har en markedsandel på knap 16 pct. hver. Nutramino sælger sportsernæring i fitness-centre og convenience-forretninger som 7-Eleven og tankstationer, Maxim dominerer de store supermarkeder,mens Bodylab sælger stort over nettet. Ifølge brandmanager i Maxim, Jann Knudsen, er markedspotentialet stort. - Salget er steget støt de seneste år, men ser man på den nærmest eksplosive vækst i antallet af løbere og motionscyklister, er det klart, at vi slet ikke formår at udnytte markedets potentiale, forklarer han avisen. Han mener udfordringen for at øge salget ligger i at skabe større viden omkring produkterne. Der er rigtig mange, som ikke kender til produkterne og deres gavnlige effekt. Ifølge jann Knudsen er det særligt energibarer og færdigblandede shakes, som er mest kendt.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.091