23948sdkhjf

Så lykkedes det: Nu har Coop fået styr på teknikken

Flere end 500 IT-folk og en regning på over en milliard kroner. 

Det har været prisen for Coop for at integrere et nyt IT-system, som skulle erstatte et tilsvarende - men 50 år gammelt - system. 

Egentlig var det hensigten, at IT-systemet - som går under navnet Coop One - skulle have været færdigt og fuldt implementeret i slutningen af 2021. 

Coops største investering er udskudt et år: - Vi havde simpelthen for travlt

Det lykkedes dog ikke, da projektet blev udskudt, og siden har Coop arbejdet i hærdigt på at blive køreklar med Coop One i løbet af 2022. 

31. oktober lykkedes det så - det skriver DetailWatch

- Vi har nu rullet alle vores varer over på det nye system. Vi kørte det sidste rul i slutningen af oktober, hvor vi koblede de sidste 27 procent af omsætningen på. Det var 1.500 leverandører og 130.000 varenumre, så det var en stor omgang, siger Per Thau, der er koncerndirektør med ansvar for indkøb, sortiment og logistik i Coop, til DetailWatch. 

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Julens Jul er populær som aldrig før
Analysefirma bryder Black Friday ned: Disse varer var mest populære i detailhandlen
H&M fyrer 1500 ansatte og skal spare milliarder
Stor sportskæde lukker otte butikker
Bilka-hapsdog fik blodig udgang
Lokal købmand drukner i arbejde
Andre Nordiske Medier
Food Supply DK
Leder IDAG
Fremtidens Logistik

Send til en kollega

0.156