23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Bestseller vil have mere grøn energi på udenlandske fabrikker

Solceller skal sænke Bestsellers CO2-forbrug på koncernens tekstilfabrikker i Bangladesh.

Det fremgår af en pressemeddelelse, som Bestseller A/S har fremsendt. 

Selvom Bestseller ifølge pressemeddelelsen allerede har sænket sit CO2-forbrug med 82 procent, vil modevirksomheden fortsat forsøge at sænke forbruget - denne gang altså med solcelleenergi. 

- Vi er meget bevidste om, at langt størstedelen af vores samlede klimaaftryk bliver sat i den indirekte værdikæde, og at det derfor er afgørende, at de fabrikker, vi samarbejder med, også får bedre mulighed for at benytte vedvarende energi. 

- Med dette initiativ ønsker vi at styrke vores leverandørers mulighed for at investere i mere bæredygtige løsninger til gavn for deres egne virksomheder, deres lokalsamfund, vores forretning og hele den grønne omstilling. 

- Dette er et af flere skridt på en større rejse, og vi ser frem til at samarbejde med vores tætte leverandører og gøre nye erfaringer i forhold til, hvordan Bestseller kan bidrage til at udbrede et bæredygtigt fokus i alle dele af modeindustrien, siger Anders Holch Povlsen, der er CEO og ejer i Bestseller. 

Bestseller

  • Bestseller er en familieejet modevirksomhed, som blev grundlagt i 1975 af familien Holch Povlsen
  • Modevirksomheden tæller i dag mere end 20 modebrands herunder Jack & Jones, Only og Vero Moda
  • Bestseller skaber modetøj for alle og sælger sine styles over hele verden, hvor produkterne er et væsentligt element i folks dagligdag
  • Bestseller stræber efter at vækste sin forretning bæredygtigt og investere i fremtiden for at have en positiv indvirkning på både samfund og miljø.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.157