23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lokketrick kan være ulovlig markedsføring ifølge ekspert

Smør til under ti kroner, en bakke æg til det samme - og lignende slagtilbud pryder ofte dagligvarekæders reklamesports og tilbudsaviser. 

Sådan et scenarie udspillede sig i Aldi for ganske nylig. 

Her havde kæden en bakke æg på tilbud til 8,95,-, men det var langt fra alle kunder, der kom i diverse Aldi-butikker, som kunne tage æg med derfra. 

Der var nemlig udsolgt i løbet af blot få timer - og det kan være et juridisk problem. 

Det skriver Avisen Danmark

Her har man nemlig forholdt casen til Forbrugerrådet Tænk, hvor jurist Marie Frank-Nielsen har set på sagen. 

- Loven siger meget præcist, at hvis der er en begrænset mængde af en annonceret vare, så skal butikken meget tydeligt i deres markedsføring gøre opmærksom på det. Det er ikke sket i Aldis annoncering. Her fremgår det blot, at tilbuddet kun gælder søndag, siger Marie Frank-Nielsen til Avisen Danmark. 

Aldi afviser dog, at der skulle være tale om et bevidst lokketrick for at få folk i Aldi-butikkerne og undskylder sig ifølge Avisen Danmark med leveringsproblemer eller leveringsforsinkelser. 

Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125