Senest har Bager- og konditormestre i Danmark (BKD) henvendt sig til Fødevarestyrelsen med spørgsmål om lovligheden af discountkæden Lidls bageriers markedsføring. Lidl reklamerer med ”nybagt” brød fra kædens nyåbnede bagerier i foreløbig 48 af kædens 88 butikker.
- Det er Fødevarestyrelsens opgave, at vores konkurrenter overholder spillereglerne, siger BKDs formand Hardy Christensen.
Lidl Danmark ønsker ikke at kommentere BKDs henvendelse til Fødevarestyrelsen, før der er truffet en afgørelse.
Bager- og konditormestrene har tidligere haft held til at bremse kæder og butikker i at bruge betegnelsen friskbagt. For nylig måtte en servicestation i Vildbjerg ophøre med at markedsføre sit forbagte bake-off brød som friskbagt, og sidste år fik BKD også
Fødevarestyrelsen til at gribe ind og stoppe 7-Eleven kæden i at markedsføre brød som ”friskbagt” hele dagen.
Læs mere i
fredag 5. oktober
