23948sdkhjf

Stigning i fødevaresalget ved grænsen

Omkring hver tredje dansker køber nu almindelige madvarer ved grænsen, viser en ny undersøgelse lavet af Dansk Erhverv.
Hver tredje dansker køber nu almindelige madvarer som kødpålæg ved grænsen. Andelen var for et år siden på 23 procent.

Det viser en ny undersøgelse foretaget af Interresearch på vegne af Dansk Erhverv.

Samtidig er andelen af danskere, der køber fedtholdige varer som smør og ost steget fra 10 til 26 procent på et år.

Det er dog fortsat øl, spiritus, sodavand og slik, der er de store trækplastre i grænsebutikkerne, hvor de står på indkøbssedlen hos 8 af 10 handlende.

Ifølge Dansk Erhverv skyldes udviklingen de danske afgifter på føde- og drikkevarer, som er blevet for høje ifølge 76 procent af undersøgelsens deltagere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094