23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fødevarestyrelsen tjekker etiketten

Nystartet kampagne fra Fødevarestyrelsen skal sikre, at varedeklarationen holder det lovede.

Fødevarestyrelsen har netop indledt en ny kampagne, som har til formål at sikre, at de informationer, som forbrugerne får, når de læser om etiketten på varen, giver den korrekte information om varen.

- Tidligere års kontroller og kampagner har vist, at virksomhederne på flere områder har problemer med at overholde kravene til generel mærkning af fødevarer. Der er hermed en risiko for, at forbrugerne vildledes på grund af ukorrekt mærkning, skriver Fødevarestyrelsen i en meddelelse.

Kampagnen gennemføres blandt 200 virksomheder, hvor der vil være fokus på dansk mærkning, QUID, ingredienser, illustrationer, læsbarhed samt vildledende sammenligning. Kontrollen vil, som udgangspunkt, blive gennemført med 2 tilsynsførende pr. virksomhed.

Kampagnen – der blev skudt i gang den 1. oktober – løber frem til udgangen af november og er en del af i alt 17 planlagte kampagner fra Fødevarestyrelsen i løbet af 2012.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web03