Der er store bevægelser på dagligvaremarkedet i Danmark lige nu.
Søndag lukkede de første Irma-butikker som en del af den nye strategi for koncernen bag, Coop, og flere andre spillere på markedet rører på sig.
En af dem er tyskejede Lidl, som inden for de næste år vil åbne yderligere 60 butikker i Danmark, så det samlede antal når over 200.
Iføl...
Overblik: Sådan står dagligvarebranchen nu - og sådan bliver fremtiden
Dagligvarebranchen er ramt af store ændringer. Kendte kæder lukker, og nye opstår. Høje energipriser og ændrede købsmønstre har ifølge analytiker ramt markedet

Lidl åbnede sin første butik i Danmark i 2005 - og nu jagter dagligvarekæden i første omgang 200 butikker. Men der er stadig et stykke vej op til sværvægterne, Rema 1000 og Netto. Arkivfoto: Thomas Lekfeldt/Ritzau Scanpix
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til RetailNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer