23948sdkhjf

Flere prisfald på vej i dagligvarebranchen

Fredag offentliggjorde Lidl-koncernen, at de fra i dag lancerer en række prisnedsættelser på tre af deres private label-produkter. 

Ifølge en rundspørge, som TV2 har lavet, ser flere af de øvrige dagligvarekæder også ind i en nær fremtid med prisnedsættelser på dagligvarer. 

Det gælder både hos Salling Group og Dagrofa, mens Coop ikke kan se samme tendens i deres prognoser - Rema 1000 "kommenterer ikke på spørgsmål om prisudvikling".

- Vi er også begyndt at se de første prisfald fra leverandører, hvilket er en god start. I takt med at priserne på råvarer falder, bør vi se flere prisfald fra leverandørerne. Derfor er vi også i løbende dialog med vores leverandører og arbejder hele tiden på at holde priserne nede i det omfang, det er muligt, siger Michael Christensen, der er kategoridirektør i Dagrofa. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Kæde åbner 20 nye butikker på én måned: - Værdien kan slet ikke overvurderes
Nordjysk Magasin løfter sløret for helt ny og fast afdeling
Dansk tøjmærke oven på begivenhedsrigt 2022: - Vi kan tydeligt se, at vores strategi lønner sig
Tysk dagligvarekæde ansætter brandingekspert: Vil stå endnu stærkere i fremtidens detaillandskab
Et mulehår fra milliarden – men bundlinjen er halveret hos Carl Hansen & Søn
Efter 18 år på posten: Harald Nyborg skifter ud i direktørstolen
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.984