23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flere prisfald på vej i dagligvarebranchen

Fredag offentliggjorde Lidl-koncernen, at de fra i dag lancerer en række prisnedsættelser på tre af deres private label-produkter. 

Ifølge en rundspørge, som TV2 har lavet, ser flere af de øvrige dagligvarekæder også ind i en nær fremtid med prisnedsættelser på dagligvarer. 

Det gælder både hos Salling Group og Dagrofa, mens Coop ikke kan se samme tendens i deres prognoser - Rema 1000 "kommenterer ikke på spørgsmål om prisudvikling".

- Vi er også begyndt at se de første prisfald fra leverandører, hvilket er en god start. I takt med at priserne på råvarer falder, bør vi se flere prisfald fra leverandørerne. Derfor er vi også i løbende dialog med vores leverandører og arbejder hele tiden på at holde priserne nede i det omfang, det er muligt, siger Michael Christensen, der er kategoridirektør i Dagrofa. 

Se nøgletal for: {{ company.name }}
BREAKING
{{ article.headline }}
0.874