Flere prisfald på vej i dagligvarebranchen
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/79305401.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=4000&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=2667&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=cde6e2ee304d61b2380069cf7e365f950e2bbdf5a9438262784095893ce8d025)
Fredag offentliggjorde Lidl-koncernen, at de fra i dag lancerer en række prisnedsættelser på tre af deres private label-produkter.
Ifølge en rundspørge, som TV2 har lavet, ser flere af de øvrige dagligvarekæder også ind i en nær fremtid med prisnedsættelser på dagligvarer.
Det gælder både hos Salling Group og Dagrofa, mens Coop ikke kan se samme tendens i deres prognoser - Rema 1000 "kommenterer ikke på spørgsmål om prisudvikling".
- Vi er også begyndt at se de første prisfald fra leverandører, hvilket er en god start. I takt med at priserne på råvarer falder, bør vi se flere prisfald fra leverandørerne. Derfor er vi også i løbende dialog med vores leverandører og arbejder hele tiden på at holde priserne nede i det omfang, det er muligt, siger Michael Christensen, der er kategoridirektør i Dagrofa.