23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kæderne risikerer at vinke farvel til 100 mio.

Dagligvarehandlen skal være bedre til at dokumentere kundernes økologivarer, hvis ikke kæderne skal gå glip af en omsætning på 100 mio. kr.

Flere og flere køkkener får nemlig de økologiske spisemærker, og de er nødt til at handle i butikker eller hos grossister, som kan levere den dokumentation, som myndighederne forlanger for at uddele mærket.

Det skriver Økologi & Erhverv.

Finn Lund Andersen, HR-direktør i Dansk Supermarked A/S, siger, at det vil kræve en hel del udvikling og tilpasning af systemerne, men at en implementering af et nyt it-system er undervejs.

Hos konkurrenterne i Coop er de ved at undersøge, om det teknisk set er muligt, og Jens Juul Nielsen siger, at de er positivt indstillet, hvis det skulle være tilfældet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063