23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danske forbrugere er moderate pessimister

Handel og politikere har længe spejdet efter tegn på et bedre humør hos de danske forbrugere - og det gør de stadig.




















Negative forbrugerforventninger har præget stort set hele 2012, med en tendens til forværring hen på efter-året. Men selv om det måske er en ringe trøst, står det imidlertid langt værre til i andre lande, ikke overraskende især i Sydeuropa. Ifølge den seneste globale forbrugertillids-undersøgelse fra The Nielsen Company faldt det danske indeks fra 95 til 92 i årets tredje kvartal, og det er lige nøjagtig gennemsnittet på verdensplan. Indekstal fra 101 og opefter er tegn på overvejende optimisme, men det finder man kun i 12 ud af undersø-gelsens 58 lande. Indien topper den globale liste med 119, mens det i Europa kun er Schweiz og Norge, der med henholdsvis 104 og 102 når så højt. Østrig med et indeks på 93 er nummer tre i Europa lige foran Danmark. Læs mere i Dansk Handelsblad.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094