23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netto taber millioner i Sverige

Det går ikke godt i lavpriskæder som Netto og Lidl i nabolandet Sverige.

Dagligvarehandlen domineres af få store aktører, som discountbutikkerne har svært ved at komme op på siden af. Det skriver Berlingskes Nyhedsbureau.

Siden Nettos indtog i Sverige for ti år siden har kæden kun haft overskud ét år. Det var i 2010, hvor Netto landede på plus 27 mio. svenske kroner efter flere år med kæmpeunderskud. Det vendte også tilbage sidste år, hvor bundlinjen lød på minus 19 mio. svenske kroner.

Samlet set har Netto et tab på 676 mio. svenske kroner siden 2003, mens Lidl kommer helt op på et tab på 3 mia. svenske kroner, skriver Dagens Nyheter i dag.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|instance-web01