23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kunderne smider mundtøjet

Danskerne lader efterhånden kun dankortet tale, når de handler ind.

Det er resultatet af et feltstudium af 472 dankortbetalinger i syv Netto-butikker. Hver fjerde siger ikke en lyd.

Sprogforsker Marianne Rathje fra Dansk Sprognævn siger til Jyllands-Posten, at perspektivet er, at indkøb med dankort bliver yderligere automatiseret, så det ikke blot er betalingen, men hele handlingen, der ikke kræver nogen ord.

Ifølge kommunikationskonsulent i Dansk Supermarked, Maia Lindstrøm Sejersen, skal medarbejdene i kassen ikke sige noget bestemt til kunderne, de skal blot være venlige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|instance-web01