23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rabat i Føtex koster en million om ugen

Det er langt fra gratis for Føtex kæden at komme af med sit ry for at være dyr.

Føtex Prismatch koster ugentligt rabatter til kunderne for en million kroner.

Kunderne i kædens butikker får ved køb over 200 kr. udløst rabat, hvis mærkevarerne i ind-købskurven samlet kan findes billigere i en kurv fra én af fire store konkurrerende discount-kæder.

- Målet er at rykke ved kundens opfattelse af priserne i Føtex. Halvdelen af de kunder, der køber over 200 kroner, får prisrabatter, og vi mener, at priserne er på plads, siger projektleder Steffen Skov Larsen fra Føtex til Dansk Handelsblad.

Føtex har i en længere periode arbejdet med at sænke sine priser – blandt andet med sit eget mærke Budget.

Siden slutningen af oktober har priserne så fået et ekstra tryk ned med rabat-konceptet Prismatch, som skal overbevise kunderne om, at kæden er konkurrencedygtig med priserne på mærkevarerne i forhold til discountkæderne.

Læs mere i Dansk Handelsblad fredag 14. december.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|instance-web03