23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Detailbranchen har store forventninger til e-julehandel

E-handlen udgør en øget andel af juleindkøbene, viser en ny undersøgelse blandt Dansk Erhvervs medlemmer.

To af tre adspurgte forretninger – som både har fysiske butikker og tilbyder e-handel – vurderer, at e-handel vil udgøre fra 1 til 10 procent af julesalget. Og 16 procent forventer, at mere end 10 procent af deres julesalg kommer til at foregå som e-handel.

Foruden den betydelige andel af julesalget, der vil foregå over nettet fra butikker, der tilbyder begge salgskanaler, sælges der også i stigende grad julegaver fra virksomheder, der udelukkende tilbyder e-handel. Således øges omsætningen med 27 procent i december sammenlignet med resten af året i de rene e-handelsvirksomheder.

E-handlens andel af julesalget

Dansk Erhverv skønner e-handlens andel af julesalget i 2012 vil udgøre knap 450 millioner kroner eller cirka 5 procent. Hvis fødevarer og dagligvarer udelades fra betragtningen, skønnes juleindkøbene via nettet at udgøre knap 7 procent af det samlede julesalg.

Det skal bemærkes, at e-handlens andel af julehandlen er svær at vurdere og er et skøn baseret på andre skøn, og skal derfor tolkes varsomt. De cirka 5-7 procent harmonerer dog fint med Dansk Erhvervs medlemmers forventninger ovenfor.

Læs også:Danskerne køber julegaver på nettet for en milliard

Kilde: Dansk Erhverv

BREAKING
{{ article.headline }}
0.082