23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Netto og Fakta i åben krig

Både Fakta og Netto kører reklamer, hvor de sammenligner kvitteringer fra indkøb i hinandens butikker.

Netto startede krigen med at skyde med skarpt efter Fakta med en sammenligning af kvitteringer af de to butikker. Her har Netto indkøbt 39 af den samme slags varer i egen butik og Fakta og konstateret, at prisen var ca. 30 kr. billigere. Det skriver 24timer.

Fakta kopierede reklamen og fandt 25 varer, hvor man kunne få en lignende besparelse ved at købe dem i Fakta.

Jens Juul Nielsen, informationsdirektør hos Coop, siger, at kunder kunne fristes til at tro, at det er billigere at gå i Netto, men reklamen skulle understrege deres konkurrencedygtighed.

Jeppe Dahl Nielsen, landsdirektør i Netto, er dog uenig og siger, at der er tale om basisvarer, som er direkte sammenlignelige og viser en stor forskel i pris.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063