23948sdkhjf

Glade medarbejdere er lig med produktive medarbejdere

Dette indhold er sponsoreret.

Medarbejderne er en afgørende faktor for, hvor produktiv virksomheden er. De skal derfor have gode arbejdsforhold og være glade for deres job, hvis de skal yde deres bedste - læs mere om hvordan du skaber værdi med online kurser. Derudover skal medarbejderne have et godt socialt liv, så de ikke er stressede eller triste på arbejdet. 

Sådan får du glade medarbejdere

At have glade og motiverede medarbejdere er afgørende for enhver virksomhed. De ansatte er jo dem, der skal drive virksomheden fremad, og hvis de ikke trives på jobbet, så vil det hele hurtigt blive meget mere trist og ineffektivt. Men hvordan får man sine medarbejdere til at være glade? Og kan man overhovedet gøre noget for at holde dem det?

Sørg for et godt arbejdsmiljø. Et godt arbejdsmiljø er vigtigt for alle ansatte. Der skal være plads til både personlig udvikling og social samvær. 

Giv medarbejderne frihed. Frihed under ansvar er en af de bedste måder at motivere medarbejderne på. De skal have mulighed for selv at tage initiativer og præge deres eget arbejde. Det giver både større engagement og motivation blandt de ansatte.

Sørg for feedback. Feedback er vigtigt for alle ansatte – både positive og negative tilbagemeldinger, så der hele tiden er fremgang.

Medarbejderglæde smitter af på kunderne

En undersøgelse fra Harvard Business School viser, at glade medarbejdere smitter af på kunderne. Undersøgelsen viste, at kundetilfredsheden steg markant, når der var glade medarbejdere i butikken - og det selvom kunden ikke havde direkte kontakt til den glade medarbejder. Dette viser hvor vigtigt det er for virksomhederne at have fokus på deres medarbejderes trivsel, da det kan have en positiv effekt på både bundlinjen og omdømmet.

Find et arbejde, der passer til dig

Der er mange ting, du skal overveje, når du søger et nyt arbejde. For det første skal du have styr på, hvilken type job, der passer til dig. Dette kan være svært at finde ud af, men det er en god idé at starte med at tage et kig på dig selv og dine interesser. Hvilke ting brænder du for? Hvad har du lyst til at lave? Når du har fundet ud af dette, kan det være en god idé at snakke med folk i din omgangskreds eller andre bekendte om deres jobs - især hvis deres job virker interessant for dig. På denne måde kan du få et indblik i, hvordan deres arbejdsplads fungerer og om de trives der.

Det er sandsynligvis ikke en overraskelse for nogen, at der er en stærk sammenhæng mellem glade medarbejdere og produktivitet på arbejdspladsen, så det er vigtigt at have fokus på det i ledelsen.

Send til en kollega

0.031