23948sdkhjf

Der er fart over feltet hos nordjyske BarLife

I løbet af det sidste halvandet år er der ét ord, som har været dominerende i alle menneskers bevidsthed, nemlig CORONA.

I alt hvad vi foretager os, så skal COVID-19 lige have en finger med i spillet, hvilket har medført store sundhedsmæssige konsekvenser. Store kulturbegivenheder er blevet rykket eller fuldstændig aflyst, og der har ikke måtte komme tilskuere på stadions eller til andre sportsarrangementer.

COVID-19’s indflydelse på butiksejerne
CORONA har i bund og grund ændret hele vores måde at omgås hinanden på. Dette har også haft konsekvenser for mange fysiske butikker, og der var i begyndelsen store bekymringer for, om det danske forretningsliv overhovedet kunne stå imod den igangværende pandemi. Nogle forretninger har måttet dreje nøglen om og se sig overvundet af de røde tal på bundlinjen. Andre butiksejere har blot pudset deres briller, for at kunne se nye muligheder i et klarere perspektiv. De har altså formået at skabe omsætning ved at bruge andre salgsmetoder, end de har brugt førhen.

Her er det især den digitale verden, som har åbnet sig op, og virksomheder samt forbrugere har i den grad fået øjnene op for nethandel. Danskerne har virkelig taget nethandel til sig, og det gælder for de travle børnefamilier i København, såvel som det gælder de tilbageholdende vestjyder i Skjern.
Faktisk er Vestjylland det sted i Danmark, som har oplevet den største regionale stigning af nethandel, siden pandemien indtraf.
En naturlig udvikling når vi ser tilbage på et Danmark, der i lange perioder har været lukket fuldstændig ned. I hvert fald fysisk lukket ned, derfor har det været nødvendigt at anvende andre handelskanaler for at få shoppelysten styret.

Dansk nethandel har nået sit klimaks
Dog viser nye undersøgelser, at den vækstende nethandel har nået sit klimaks. Dog fastlås det at markedet for onlinehandel i Danmark stadig er utrolig stærkt, men efter to kvartaler med en enorm vækst, har markedet nået en mætning. Genåbningen af de fysiske butikker giver altså en konkurrence til e-butikkerne der er værd at føle på.

Hos den nordjyske webshop https://www.barlife.dk/, der har sit hovedsæde i Nørresundby, mærkes der dog intet til det generelle fald på markedet for nethandel. Her går det nemlig over stok og sten, og dag for dag mærker direktøren for virksomheden, Thomas Johansen, blot en stigende efterspørgsel på produkterne.
En kulmination af den rette idé og sans for, hvad markedet gerne vil have, samt nogle velovervejede forretningsmæssige initiativer, er nogle af grundende til, hvorfor den nordjyske virksomhed ikke lader sig mærke af COVID-19.

En ny strategi
BarLife sælger alt tænkeligt udstyr til den professionelle barverden, og henvender sig også til den almene cocktailentusiast, som blot nyder at eksperimentere lidt med drinks i fritiden. Og denne balance mellem en god segmentering samt at have et sortiment i høj kvalitet, har virkelig givet pote hos BarLife.

Men selv gode produkter sælger ikke sig selv, når en virksomhed befærder sig på et digitalt marked, hvor online synlighed er et vigtigt kriterie for en virksomheds succes. Også her har BarLife valgt at investere mere i værdiskabende indhold, som har medført en masse organisk trafik ind til hjemmesiden, som Thomas Johansen i den grad også har kunne mærke de positive omsætningsmæssige resultater af.

Så selvom nethandlen ikke topper på samme måde nu, som det har gjort de seneste to kvartaler, så er der stadig fart over feltet hos nordjyske BarLife.        

 

  

Send til en kollega

0.031