23948sdkhjf

Reklameartikler - Din vej til synlighed i byrummet

Når man som virksomhed ønsker at blive set, hørt og genkendt, kan reklameartikler være en mulig vej ind i bybilledet.

Dette indhold er sponsoreret 

Din virksomheds logo på diverse objekter som stille og roligt finder sin plads i folks bevidsthed - ofte uden de overhovedet opdager det. Men hvordan får man sine reklameartikler ud og florere, så folk lægger mærke til dem. Det vil vi her forsøge at gøre dig klogere på, hvordan du kan gøre.

Giv dine reklameartikler væk 
En nem og forholdsvist lige til måde at distribuere dine reklameartikler på er ved at forære dem væk som firmagaver. På den måde er du ikke afhængig af, at folk skal købe dine reklameartikler eller selv vælge dem frem for nogle andre. 

Det er dog altid uvist, hvorvidt dine kunder eller ansatte har tænkt sig at bruge reklameartiklerne. Hvis det er dine ansatte, du forærer artiklerne til, kan du evt. tage en snak med dem om, hvilken effekt det kan have, hvis de begynder at benytte de logoprydede artikler i deres hverdag. På den måde kan de potentielt motiveres til at støtte dig i din vej mod mere synlighed i bybilledet. 

Det højner også altid moralen hos medarbejdere at forære dem gratis ting. Forsøg evt. at vælg artikler, som du i forvejen ved, at flere af dem benytter sig af i hverdagen. På den måde er det mere brugbart for dem, og nemmere for dem at inkorporere i dagligdagen. 

Gør dine reklameartikler attraktive
Hvis du ønsker, at folk skal benytte dine reklameartikler, bliver du nødt til at prioritere, at de er af en ordentlig kvalitet. Vælger du eksempelvis at få lavet caps med logo, nytter det ikke noget, at de er skæve, misfarvede og går i stykker for et godt ord. Ingen vil gide bruge dem, og det vil også have en negativ effekt på dit brand.

Vælg i stedet gode materialer. Det vil koste dig lidt ekstra, men det vil også forlænge levetiden på dine reklameartikler og dermed øge den tid, de kan bidrage med synlighed i bybilledet. 

Tag på messer
Hvis du selv har deltaget på en messe, så ved du, at det er mekka for reklameartikler af forskellige slags. Derfor kan det også være et godt sted for dig at distribuere dine muleposer, kasketter eller kuglepenne. 

Men netop fordi der er så mange, der deler reklameartikler ud på messer, er det vigtigt, at du skiller dig ud fra mængden. Derfor skal du nøje overveje dit design og dine materialer, så det, selvom det er reklame, stadig er brugbart og stilrent for folk at bære rundt på. 

Det kan være en svær balancegang mellem ikke at udstråle for meget reklame, men stadig tjene formålet med synlighed i bybilledet. Det kan være en fordel for dig at alliere sig med en grafisk designer, der kan hjælpe dig med det visuelle udtryk på dine reklameartikler. 

Send til en kollega

0.031