23948sdkhjf

Sådan kan du give din restaurantgæster en bedre oplevelse

Som restaurantejer er du altafhængig af dine kunder. Ingen kunder i butikken = ingen restaurant. Derfor handler det for dig om at skrue på alle de knapper, der er mulige at skrue på, for at dine kunder kan få den bedst mulige oplevelse.

På den måde bliver du ved med at have kunder i butikken, rygtet spredes om din fantastiske restaurant, og pludselig står du med fuldt hus hver aften.

 Det første aspekt af restaurantoplevelsen er selvfølgelig maden. Folk kommer for at blive mætte og få en smagsoplevelse, så dette skal være dit hovedfokus. Og her er det egentlig ikke så vigtigt, om du serverer indisk, mexicansk, italiensk eller noget helt fjerde. Kvaliteten skal bare være i top, og der skal være et varieret udvalg.

 Det er blevet mere og mere populært at spise vegansk, så det er helt klart også en fordel for dig, hvis du har et par veganske muligheder på menukortet. Hvis der eksempelvis er et selskab, hvor der kun er en enkelt veganer, så vælger hele selskabet måske din restaurant, fordi der er flere muligheder for veganeren. På samme måde kan det være en god idé at tage hensyn til de forskellige allergier, som folk kan have.

 Det hele handler ikke om maden

Men som du sikkert allerede ved, så handler det hele ikke bare om maden. I Danmark går vi også på restaurant for at få en oplevelse, og derfor handler det også om rammerne for måltidet. Først og fremmest hvordan maden præsenteres. Her er dine tjeneres kundskaber selvfølgelig enormt vigtige, men det er ikke det hele.

 Det handler også om deres uniform og udstråling. Jo mere professionelle og stilede de ser ud, jo bedre. Og hvis din restaurant har et åbent køkken, så gælder samme regler i forhold til dine kokke. De skal se formelle og ordentlige ud, da det giver dine gæster et bedre indtryk. Køkkentøj til kokke kan se ud på mange måder, men det vigtigste er bare, at det sender et positivt signal til dine kunder.

 Tænk over indretningen i din restaurant

Indretningen i din restaurant skal kunne balancere det atmosfæriske med det praktiske. Det skal være hyggeligt og en del af oplevelsen, men samtidig skal inventaret i restauranten også bare fungere. Det nytter for eksempel ikke noget, at dine stole er helt vildt flotte, hvis dine kunder får ondt i ryggen af at sidde på dem.

Send til en kollega

0.032