Om os
RetailNews har siden 2012 været et førende medie på nettet til detailbranchens beslutningstagere. 13710 har sagt ja tak til at modtage nyhedsbrevet fra RetailNews – og hver uge kommer nye til. Fra 2020 udkommer RetailNews også som månedsmagasin, hvor branchen kan få et overblik over vigtige nyheder, store topchef-i-tale interviews samt analyser og top100-lister over de størst og hurtigst voksende samt bedst indtjenende detailhandelskæder – og de værste.På www.retailnews.dk opdaterer vi læserne og giver dem overblikket over det, som sker i detailbranchen netop nu. Både gennem nyheder, interviews, analyser og vores daglige nyhedsbrev. Derudover kan leverandører, rådgivere og detailhandlen komme i kontakt med kolleger, finde oplysninger om hinanden, markedsføre nye produkter, afsætte nyt og brugt inventar og udstyr, indrykke stillingsopslag og meget andet. RetailNews er et forum, man kan blive medlem af, så man selv kan indrykke medlemsnyheder.
Leverandører kan også nemt komme i kontakt med beslutningstagere hos kunderne, da Nordiske Medier har ringet rundt til alle kædernes butikschefer, slagtermestre og indkøbsansvarlige – også på hovedkontorerne. For at få dem tilmeldt vores nyhedsbrev og fra 2020 får de tilbuddet om også at modtage vores store branchemagasin RetailNews.
Om Nordiske Medier
Nordiske Medier er en af Skandinaviens største virksomheder inden for specialmedier. Virksomheden dækker nordisk erhvervsliv med konstruktive, troværdige og uafhængige nyheder - med særligt fokus på at være helt tæt på de brancher, vi beskæftiger os med.
Vi er 210 medarbejdere med base i Aalborg, København, Gøteborg, Stockholm og Oslo, har en samlet omsætning på over 200 mio. kr. og er en solid virksomhed med orden i økonomien. De p.t. 44 medier og branchenetværk omfatter i dag bl.a.:
Licitationen – Byggeriets dagblad, Jern & Maskinindustrien, Mester Tidende, Motor-magasinet, Transportmagasinet, Magasinet Pleje, Building Supply, Metal Supply, Food Supply, Wood Supply, Electronic Supply, Energy Supply, idag.dk og RetailNews – flere af medierne er i Sverige og et par medier er i Norge.
Redaktionelt arbejder 90 journalister og redaktører på tværs af de mange brancher. Dagsredaktionen tager sig af den løbende nyhedsstrøm og sørger for, at vi er på forkant med alle nyheder på vores online medier. Og journalister fra printmedierne samt analysegruppen går i dybden med bl.a. brancheanalyser, særlige temaer, opfølgning på udvalgte sager, portrætter m.m. Hele tiden med fokus på at give læserne det grundige branchekendskab, man ikke kan finde i den brede nyhedsstrøm. I modsætning til mange andre medier skriver Nordiske Medier om både store og små virksomheder - samt både politiske, kulturelle og samfundsmæssige forhold, der har betydning for erhvervslivet. Fagmediernes professionelle journalister arbejder for at levere velskrevne, spændende og saglige artikler, så de kan levere indhold af høj, faglig kvalitet til læserne, der selv er faglige eksperter inden for de brancher, de er beskæftiget i.
I 2012 blev virksomheden en del af Det Nordjyske Mediehus og høster de naturlige fordele af dette, samtidig med at det har samme, selvstændige profil som hidtil.
I 2014 blev Industribasen og Danske Fagmedier en del af familien. Industribasen er en online auktions- og markedsplads for købere og sælgere indenfor industrien. Danske Fagmediers printmedier er nogle af Danmarks ældste og mest veletablerede fagblade med flere end 150.000 månedlige læsere, der får viden i bygge- og anlægssektoren, autobranchen, transportbranchen, plejesektoren, fremstillingsindustri samt entreprenør- og håndværkerindustri. Selskaberne og medierne under Nordiske Medier udsender hver dag nyhedsbreve til flere end 200.000 modtagere.
I december 2016 blev den svenske medievirksomhed, Mentor Communication, med sine 23 medier en del af familien.