23948sdkhjf

Stor opbakning til inspirationsmessen Casual Dining

| Medlemsnyhed | Indrykket af Dagrofa Foodservice

I sidste uge strømmede 1000 deltagere fra professionelle køkkener og fødevarevirksomheder igennem dørene til Bella Centret for at besøge Casual Dining, som Dagrofa Foodservice står bag.

Casual Dining er Dagrofa Foodservices’ årlige inspirationsmesse, og arrangementet tiltrak et stort publikum den 28. september i Bella Centret.

Her stod mere end 75 udstillere i form af fødevareleverandører og producenter samt Dagrofa Foodservices egne specialistselskaber (Grambogård, HKI Ost og Grøn Fokus) klar med massevis af smagsprøver og lyst til dialog. 

I år var overskriften for arrangementet ’Sammen om fremtidens tallerken’, og der blev sat fokus på de store forandringer på både den globale og lokale madscene, som får betydning for branchens udvikling.

Sammenlignet med tidligere år har Casual Dining-konceptet fået et løft. Det kom bl.a. til udtryk ved, at dagen bød på talks om temaer som plantebaserede proteiner, animalske proteiner, klima og dyrevelfærd. 

En anden nyhed på dette års Casual Dining var muligheden for at opleve Nicolas Min Jørgensen (indehaver af Agger Darling) og Thilde Gilling (kok og gastronomisk udvikler) fremtrylle smagsprøver og fremvise teknikker i køkkenet. De er begge en del af et nyt kokketeam, der via Dagrofa Foodservices' Instagram-profil deler ud af deres viden og faglighed gennem videoer og billeder.

Niels Miles Frandsen, adm. direktør i Dagrofa Foodservice, fortæller:

-  Vores nye strategi er, at vi i langt højere grad skal inspirere vores kunder og gøre livet nemmere for landets kokke. Samtidig skal vi endnu tættere på vores leverandører, så vi kan tilbyde et stadigt skarpere og mere relevant sortiment. Det nye og opgraderede koncept for Casual Dining er netop et tegn på, at vi er i fuld sving med at gøre Dagrofa Foodservice endnu mere attraktiv i markedet.

Leverandører blev hædret

Casual Dining blev afrundet med endnu en nyskabelse i form af en prisuddeling i kategorierne ’Fremtidens produkt’ og ’Fremtidens stand’, der blev kåret af Dagrofa Foodservice.

Jalm&B blev kåret i kategorien ’Fremtidens produkt’ for virksomhedens IPA Beer Bun, der er bagt med overskuddet fra produktionen af danske IPA-øl brygget på mikrobryggerier i København. Udover ølrester er den normale vandmængde erstattet med overskydende vand fra produktionen af økologisk gær.

I kategorien ’Fremtidens stand’ blev Valsemøllen hædret for deres kreative bageworkshops i løbet af Casual Dining bl.a. med fokus på surdejsteknikker og dessertpizzaer. En anden årsag til kåringen af Valsemøllen er virksomhedens brug af korn fra lokale danske landmænd og deres ambition om at være CO2-neutral mølle.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Dagrofa Foodservice

Vejleåvej 13
2635 Ishøj
Danmark
Dagrofa Foodservice

Billeder & videoer

Send til en kollega

0.078