23948sdkhjf

Smidigere kundeservice - Succes hos Super Brugsen i Ringe

| Medlemsnyhed | Indrykket af Nordic Retail A/S

På grund af en travl bager og kiosk, har Super Brugsen i Ringe investeret i et digitalt Nemo-Q køsystem fra Nordic Retail. Systemet giver mange muligheder for en smidigere kundeservice med segmentering, kundestatistik og digitale kønumre på mobilen.

Læs hele nyheden under "kataloger" i højre side -->

 

 Super Brugsen i Ringe på Fyn har en travl bager- og kioskafdeling. Nordic Retail har derfor hjulpet butikken med at installere et digitalt Nemo-Q køsystem.

 

 Nemo-Q køsystemet er først og fremmest et helt normalt køsystem, hvor man kan trykke på en knap og få en papirlap i hånden med et nummer. Men til forskel fra traditionelle, analoge køsystemer kan det digitale Nemo-Q køsystem meget mere:

1) Køsystemet understøtter flere køer på én gang. Menuen på touchskærmen kan tilpasses butikkens behov med en knap til hver af de køer, man ønsker; fx bager, kiosk, post, spil, osv. Segmentering i flere køer forkorter ventetiden og højner dermed kundeoplevelsen.

2) Samtidig danner det grundlag for statistik. Nemo-Q køsystemet har et statistikmodul, hvor man kan se antal kunder, der kommer i løbet af en dag pr. afdeling (bager, post, osv.), samt hvilke tider af dagen, der er travlest. Dette kan bruges til at lave bedre vagtplaner og undgå over- og underbemanding.

3) I stedet for en papirlap kan kunden vælge at ”trække” et nummer på sin mobil vha. en QR-kode. Kønummeret vises da på kundens mobil, og mobilen giver en notifikation, når det er kundens tur. Herved kan kunderne trygt kigge sig omkring i butikken, mens de venter. Det er også mere hygiejnisk, når man ikke skal røre ved billetautomaten, og ikke mindst sparer det papir til kønumrene.

 

 Hos Super Brugsen i Ringe har ekspedienterne allerede taget godt imod det nye køsystem. Særligt fleksibiliteten i, at man kan betjene flere forskellige køer ad gangen giver tilfredshed hos medarbejderne. Butikkens souschef, Sune Petersen tilføjer:

 ”Det er rigtig smart, at kunderne enten kan tage et fysisk nummer eller få et nummer på telefonen. Og touchskærmen på billetprinteren samt skærmen med info om kønummer giver tilsammen et nemt overblik for kunderne.”

 

 Souschef, Sune Petersen, forklarer desuden, at butikken ser frem til at få gavn af de ekstra funktioner, der kommer med det nye system; især statistikmodulet:

 ”Vi skal til at arbejde med statistikrapporterne, som vi kan hente ned fra cloud-platformen. Så kan vi begynde at lave bemandingsplaner ud fra, hvor lang ventetiden er på forskellige tidspunkter.”

 

 Læs hele nyheden under "kataloger" i højre side -->

Medlemsnyhed

Indrykket af
Nordic Retail A/S

Metalbuen 26 K
2750 Ballerup
Danmark
Nordic Retail A/S

Billeder & videoer

nemo-q, queue, queuing system, technology, kø, køhåndtering, køsystem, customer flow, retail, detail, store, shopnemo-q, queue, queuing system, technology, kø, køhåndtering, køsystem, customer flow, retail, detail, store, shopnemo-q, queue, queuing system, technology, kø, køhåndtering, køsystem, customer flow, retail, detail, store, shop

Send til en kollega

0.063