23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

7-Eleven går i krig mod Arla og Haribo

7-Eleven indfører nu egne billigere produkter i kampen mod høje priser fra Arla, Anthon Berg og Haribo.

Kæden opnår en stærkere forhandlingsposition, når de skal forhandle priser, siger detailhandelsekspert Bruno Christensen til metroXpress København.

Han mener, at initiativet vil skåne forbrugerne for prisstigninger fra mærkevare-leverandørerne. Vi kommer til at indføre endnu flere private labels end de tre, men ikke så mange som i de amerikanske kiosker, siger Morten Vedel, indkøbschef i 7-Eleven.

I kioskerne i USA findes 300-400 private labels, der ofte er indført som et oprør mod leverandørens prisstigninger på snacks, slik og læskedrikke, som er forholdvis billige at producere.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.27|instance-web01