23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rabatkort er på vej i graven

Loyalitetskortene, der giver kunder medlemsfordele i bl.a. Matas, giver ikke nok fordele for kunderne.

Loyalitetskortene, der giver kunder medlemsfordele i bl.a. Matas, er på retur. Det skriver Berlingske.

- I dag findes der ca. 140 forskellige rabatkort i Danmark, men hvis detailbutikkerne ikke kommer med på udviklingen, kan antallet blive kraftigt reduceret om få år, siger Per Østergaard Jacobsen, ekstern lektor ved CBS.

Kunderne oplever gang på gang, at de ikke får nok ud af kortet, siger han.

Hvis man køber for 1.000 kroner hos Matas, får man rabatpoint, som har en værdi af 20 kroner - dog mere ved køb af udvalgte produkter. Hos Forbrugerrådet er man heller ikke begejstret for rabatkortene.

- Kortene er med til at skabe prisforvirring, så vi så hellere, at butikkerne gik ind og konkurrerede direkte på prisen, siger Vagn Jelsøe, konstitueret direktør i Forbrugerrådet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01