23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kinesiske turister svigter Europas luksusbranche

Det europæiske salg af luksusvarer til asiatiske turister har været præget af fremgang, men nu er den ved at ebbe ud.

Det europæiske salg af luksusvarer til asiatiske turister har været præget af en stærkt stigende tendens, som står i modsætning til den almindelige forbrugsudvikling under eurokrisen, men nu er fremgangen ved at ebbe ud. Det skriver Børsen.

I Frankrig er væksten i de kinesiske turisters forbrug af luksusvarer næsten halveret fra oktober til februar, og vækstraten er faldet fra 62 til 38 pct.

Reuters har analyseret situationen hos 23 luksusbrands fra bl.a. LVMH, Gucci, Hermès og Jimmy Choo, og har bemærket et fald i turisternes efterspørgsel. Hvor hårdt luksusbranchen er ramt, vil komme frem senere i denne måned, hvor de store luksusbrands offentliggør deres regnskaber for første kvartal.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|