23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lego satser på russisk middelklasse

Legetøjsproducenten forventer at kunne flerdoble omsætningen i Rusland i løbet af de kommende år.

Den russiske middelklasse elsker at bruge penge på deres børn, og det kommer i den grad Lego til gode. Den danske legetøjsproducent har været til stede i landet siden 1980’erne, men for øjeblikket oplever man et sandt boom i landet.

- Det er gået fra at være meget, meget lille til at være det fjerdestørste marked i verden for Lego efter USA, Tyskland og Storbritannien med godt over 1 mia. kr. i omsætning. Men det, der er ligeså vigtigt, er, at vi kan tro på en vækst på ca. 25 procent i et marked, der vokser ca. 12 procent, siger Mogens Laursen, der er direktør for Lego i Rusland, til Børsen.

Han understreger dermed også, at Lego stadig har et stort uforløst potentiale på det russiske marked, og han tror på, at koncernens omsætning i landet kan nå op på 6-8 mia. kr. i løbet af en årrække.

Netop derfor er Lego også klar til at opruste i Rusland. Som det er nu serviceres de russiske forhandlere hovedsageligt fra Legos lager i Tjekkiet, men legetøjsproducenten overvejer at bygge nyt distributionscenter eller lager i Rusland for at skabe en hurtigere og mere fleksibel distribution.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125