23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Carlsberg-resultat som ventet

Carlsbergs kvartalsregnskab bærer præg af gode resultater i den asiatiske forretning og fortsat positiv udvikling i Rusland.

Carlsberg Gruppen har i årets første kvartal hentet en 3 % stigning i nettoomsætningen, som landede på 13,3 mia. kr., mens resultatet af primær drift voksede med 22 % til 661 mio. kr. Væksten er særligt drevet af markederne i Asien og Østeuropa.

I perioden viste også særligt Tuborg-brandet en stærk vækst på hele 19%.

- I det traditionelt lille 1. kvartal leverede Gruppen en solid præstation på niveau med vores forventninger. Vi er meget tilfredse med de flotte resultater i vores asiatiske forretning, som leverede en organisk vækst i nettoomsætning og -resultat på næsten 20%. Vores russiske forretning fortsatte sin positive udvikling, og i Vesteuropa blev den underliggende rentabilitet forbedret, og vi nåede vi en særdeles vigtig milepæl, da vi implementerede supply chain-integrations- og business standardisationprojektet

i Sverige uden driftsmæssige forstyrrelse, udtaler koncernchef Jørgen Buhl Rasmussen i en kommentar til resultatet.

Carlsberg fastholder sine forventninger til helåret.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.121