23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk Supermarked bider Coop i hælene

Dansk Supermarked formåede at snuppe en større bid af det danske dagligvaremarked i første kvartal, hvor markedet generelt steg 1,5 pct.

I årets første kvartal har Dansk Supermarked omsat for 13,6 mia. kr. mod 13,0 mia. kr. i samme periode året før.

- Markedsudviklingen i Danmark var præget af et fortsat skift mod øget handel i discountsegmentet, da discountbutikker nød godt af at holde åbent på flere søndage end tidligere,forklarer Dansk Supermarked i kvartalsberetningen.

Væksten var generel for alle koncepter og lande.

Overskuddet steg i perioden med 34 mio. kr. som følge af reducerede omkostninger samt initiativer til at sikre finansiering af nye aktiviteter, Nettos turnaround i Sverige og lukning af de ikke-rentable butikker i 2012.

Dermed formåede Dansk Supermarked i årets første kvartal at øge sin markedsandel i Danmark fra 34,4 pct. til 35,6 pct. Også i Polen og Sverige vandt Dansk Supermarked markedsandele i første kvartal, mens den blev fastholdt i Tyskland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14