23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Forbrugere vil helst handle discount

Siden finanskrisens begyndelse har vi ændret indkøbsvaner. Derfor bliver stadig flere discountbutikker åbnet - ofte i nærheden af et eksisterende supermarked.

Tidligere var tendensen, at danskerne primært handlede i de dyre supermarkeder og supplerede med tilbudsvarer fra discountforretningerne, men i dag foregår det omvendt. Det skriver JP Aarhus.

Derfor mener detailhandelsrådgiver Bruno Christensen, at det er et taktisk smart træk af Dansk Supermarked, at virksomheden nu åbner en Netto i Storcenter Nord, hvor den allerede har en Føtex.

- Discountbutikker vælger at placere sig tæt på supermarkederne for at lukrere på trafikken. Forbrugerne ønsker altid alternativer, siger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094