Dobbelt op på prisen for en pakke wienerpølser. 74 procent mere for 200 g mozzarella. Og 32 kroner i stedet for 18 kroner for en pakke ost i skiver.
Det gav genlyd, da den tyske discountkæde Penny Markt i sidste uge på forsøgsbasis indførte ”klimapriser” for ni varer – i kategorierne kød, ost og yoghurt – i dens 2.150 butikker. Tiltaget, der netop...
Dobbelt så dyre klimapriser: Tørre tæsk og roser til tysk discountkæde

Tyske Penny Markt øgede i en uge priserne for ni varer for at afspejle de "reelle omkostninger", der er ved at producere og spise maden. Foto: Penny Markt
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til RetailNews, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer