23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dobbelt så dyre klimapriser: Tørre tæsk og roser til tysk discountkæde

Dobbelt op på prisen for en pakke wienerpølser. 74 procent mere for 200 g mozzarella. Og 32 kroner i stedet for 18 kroner for en pakke ost i skiver.

Det gav genlyd, da den tyske discountkæde Penny Markt i sidste uge på forsøgsbasis indførte ”klimapriser” for ni varer – i kategorierne kød, ost og yoghurt – i dens 2.150 butikker. Tiltaget, der netop er slut, skulle afspejle ”den sande pris for varen, når man medregner CO2-udledning, vandbrug, påvirkning af miljøet og sundheden”, ifølge Penny Markt.

Kæmpe selvmål
Forsøget, der blev udført i samarbejde med forskere fra universiteter i Nürnberg og Greifswald, skabte debat hos både forbrugere og fødevareeksperter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079